Migratie van Shopware naar WordPress​

In het mooie Made, langs de snelweg A59 bij Breda, daar vind je CADkoop, dé ultieme webwinkel voor CAD-software. Met een gezellige sfeer en een team van gedreven mensen is dit groeiende bedrijf een ware parel. Twintig jaar geleden begonnen ze als een AutoDesk reseller, maar al snel beseften ze dat dit Amerikaanse bedrijf achter ging lopen. Hun producten werden slecht vernieuwd, de klantenservice was matig en de prijzen schoten elk jaar omhoog, terwijl de winstmarges voor resellers steeds kleiner werden. Eigenaar Frans Klerx moest op zoek naar een alternatief, en dat heeft hij gevonden!

Verandering in de functies van de website

De ontdekking van het alternatief Bricscad veranderde niet alleen het verkoopproces van CadKoop, maar ook de wensen van de website. Vroeger wisten klanten precies welk product ze wilden hebben en was een simpele webshop voldoende. Maar nu, nu zijn de producten uitgebreider dan ooit, met meer keuzes en opties. Naast klikken en kopen willen klanten nu ook uitlegvideo’s bekijken of een gratis demo licentie uitproberen. 

Technische uitdagingen

Terwijl ze hun verkoopproces aan het vernieuwen waren, botste CadKoop steeds vaker op de beperkingen van hun Shopware 5-systeem. Elke keer als Frans een aanpassing wilde maken, was het een ingewikkeld, foutgevoelig en zelden leverde het het gewenste resultaat op. Daarom besloten ze te experimenteren met een WordPress-omgeving. En wat een openbaring was dat! Ineens werden alle beperkingen van Shopware 5 weggevaagd en konden ze hun creativiteit de vrije loop laten.

Resultaten waar we trots op zijn

Ben jij onze volgende case?

We horen graag jouw ideeën en dromen. Hier maken wij een concreet plan van. 

Picture of Timo Fleer

Timo Fleer

Oprichter & Digital Marketeer